söndag 13 januari 2013

Paraplyer

Det känns verkligen inte som att det bara är en vecka sen jag satt hemma i soffan och spelade tvspel strax innan vi skulle åka iväg till båten. Samtidigt som jag inte skulle ha något emot att få komma hem igen (hann inte riktigt ta det lugnt och slappa hemma under jullovet) känns det rätt skönt att få vara här på skolan igen. Igår, som skulle bli min största slappardag, satt jag och övade nästan som mest! Det är kanske då det blir som roligast, när man gör det spontant, och inte för att man måste. Jag fick dessutom jättemycket gjort!

Här om dagen såg vi på en jättemysig fransk film som vår lärare tipsade oss om (temalåten i filmen har vi på improvisationen). Les parapluies de Charbourg heter den, och det speciella är att de inte säger ett enda ord i hela filmen. De sjunger precis allt! På franska dessutom, kan det blir bättre?




I morgon har vi turen att börja först kl 14.40! Så det blir som en lite extra lång helg, skönt! (Vilket antagligen kommer resultera i att jag kommer skjuta upp allt mitt arbete till i morgon istället, och i morgon kommer jag säkert överväga att sova jättelänge... Jag ska försöka göra mitt bästa!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar