tisdag 9 november 2010

Första snön!

Vilken snöstorm det har varit idag! När jag gick hem från skolan blundade jag i princip hela vägen för att inte få snö i ögonen. Sen när jag kom in såg jag att min jacka var täckt av snö, mina uggs (nyinköpta från när jag var i Helsingfors! :D) var helt genomblöta och jag påminde lite om en panda tack vare den icke vattenfasta mascaran. Dessutom var mitt hår genomblött eftersom jag inte hade mössa... Haha, jag är bara lättad att jag var påväg hem och inte till skolan! Hoppas bara det inte blåser i mrn! ;D Men nu, när jag slipper vara utomhus i ovädret, tycker jag det är fint och mysigt! :) Det blir så mycket ljusare och trevligare!



Jag börjar faktiskt längta till julen nu.. Haha! Så länge jag kan lura i mig själv att snön inte kommer vara kvar längre än till februari kan jag njuta av den! Men när det snöar i slutet av april.. Det är alla, inklusive jag, blir trötta och irriterade på den! December, januari och februari är det okej, sen tycker jag att det ska bli vår! Men nu när det ändå har varit så kallt har jag inget emot snön lite tidigare. Ska de nu vara kallt kan det ju vara snö också! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar