fredag 26 november 2010

Lilla Jul

I morgon ska jag iväg på lillajul marknad för att få julstämning! Och vi har ju så mycket snö nu också, som jag hoppas håller i sig till julafton, så i år kanske det inte känns som en vanlig dag när man vaknar upp på julafton. Förhoppningsvis ska jag ha lite mer myskänsla då, med tanke på hur mycket jag mentalt förbereder mig på det! Haha!

När man var liten var det ju så otroligt speciellt. Man gick och väntade hela december på att det skulle bli den 24, och när man hade öppnat en lucka i adventskalendern önskade man att det skulle vara nästa dag så man fick öppna en till! Och på tal om det, julkalendrarna på tv var ju jättebra! Nu förtiden är de ju för typ 3 åringar, om ens det. Jag har förhoppningar om att årets ska vara bättre, men antagligen kommer den vara ännu sämre än förra årets, precis som alla andra! Okej, ni får kalla mig töntig som hoppas på att julkalendern ska vara bra i år. Så när jag ändå håller på kan jag ju erkänna att jag varje år har en choklad kalender också. Men jag råkar gilla choklad, och jag tycker det är en mysig tradition! Haha ^^



En sån här åkte jag i för två år sen! :)

Om det nu fortfarande är någon som läser min blogg så ska jag försöka uppdatera lite oftare! :) Trevlig lilla jul! ;D

2 kommentarer:

  1. Haha, självklart ska man ha chokladkalender! xD fast jag har ingen i år... xD

    Btw, vi har ingen skyltdocka, vi bara ritar på datan på en, men vill ha en, men vet inte vart det finns xD alla kostar typ 4000 :O

    SvaraRadera
  2. vad är det för kalender iår? det är ju härligt med lite julkänsla, och choklad kalender är ett måste :D haha! :D ha en bra lilla jul, vi kanske ses på marknaden :)

    SvaraRadera