måndag 17 oktober 2011

Musikalen Romeo & Julia

För tredje gången ska jag ägna ett blogginlägg åt den omtalade musikalen Romeo och Julia, men nu efter att faktiskt ha sett den! I lördags, 15.10, var jag och Linnea till Stockholm för att se den.

Wow, säger jag bara. Vilken helt otrolig föreställning jag fick vara med om! Jag erkänner nu i efterhand att jag hade otroligt höga förväntningar på den, eftersom det är något jag så länge har sett fram emot, och jag var förberedd på att ändå kunna bli en gnutta besviken. Men nej, det blev jag verkligen inte. Den var precis som jag hade velat ha den, om inte ännu bättre; kläderna, kulisserna, ja, hela upplägget. För att inte tala om sångerna, som var kända låtar men översatta till svenska (förvånansvärt bra faktiskt!) och danserna. Och så får vi ju inte glömma själva skådespelarna bl.a. Måns Zelmerlöw som Romeo och Lizette Pagler som Julia, som gjorde minst sagt jättebra ifrån sig (och många andra som även de var jättebra!).

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att beskriva hur mycket jag uppskattade den. Men kan ju säga att slutscenen, när de just har dött i varandras armar, och dom började spela Romeo och Julia sången av Nino Rota (med live stråkorkester måste jag påpeka!) kunde jag inte hålla mig från tårar längre. Haha, jepp, sant, jag satt och snyftade inne på Göta Lejon i en stor folkmassa.. Som tur var så var det ju inte så ljust i bänkarna då! ;)

När dom hade spelat sista tonerna och folk började aplådera kände jag att jag nästan direkt skulle kunna se den igen! Haha, och jag känner fortfarande samma sak. Så jag säger bara det, om ni får chansen att se den, ta den! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar