torsdag 23 februari 2012

Sportlov

Jag måste nog vara den enda som stressar mer på loven än på vardagarna. (Kanske ett teckan på att jag borde göra något åt det?) Jag blir så lättad över att äntligen ha lov så att jag planerar in en massa som ja vill hinna göra, och så vill jag göra för mycket, och tiden räcker inte till. Det känns som om allt stressar mig just nu, till och med när jag ska slappna av. Jag är rädd att jag inte ska hinna bli tillräckligt avslappnad. Och då slappnar jag verkligen inte av. Allt blir som en ond cirkel.

Något som jag verkligen är dålig på är att bara vara. Inte göra något speciellt, inte känna krav, utan ta saker som det kommer. Jag vet inte om jag omedvetet hittar på saker som borde göras, som Askungens styvystrar, eller om det faktiskt är saker som måste göras, just nu. Och jag vet, jag har i princip redan slutat skolan, och ett sportlov borde inte kännas så mycket annorlunda än mina vanliga dagar, så varför ska jag ändå envisas med att stressa upp mig över allt? Ibland förstår jag mig inte riktigt på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar