lördag 21 augusti 2010

Äntligen helg! :D

Jag har äntligen hittat Glee avsnittet på internet där Barney från How I Met Your Mother är med, eftersom jag missade det när det kom på tv! ^^ De två programmen är några av mina favoriter, alltid roligt att kolla på! :) Bones kommer i kväll och snart börjar The Mentalist komma på tv med (ytterligare två favoriter). Då är det bara att vänta på att Lipstick Jungle och Being Human också ska börja. ;) Men det är ju så skönt att bara försvinna i en annan värld och få sig ett gott skratt ibland! Haha! ^^


Hur som helst har ag lyckats komma på något att prata om på engelska timmen.. Det blir antingen Romeo & Juliet (filmen från 1968, mycket bra kan jag säga, och faktiskt lite rolig..!) eller Titanic. Så helt och hållet har jag väl nte bestämt mig ännu, men jag har ju tills på fredag att förbereda mig så! ^^ Men min lilla plan är att visa några bitar av filmen (för att få tiden att gå ;)) och sedn få igång en diskussion om den! Hoppas jag lyckas! ^^

Och dessutom är det ju äntligen helg! Klarade mig knappt genom första skolveckan! I går kollade vi på Sagan Om Ringen, som kom på tv, hos Josse och Cissi. Vi var så trötta att vi höll på att somna allihopa. Jag slumrade till några gånger och bestämde mig för att gå hem i en paus (somnade typ direkt då jag kom hem). Men Binci låg kvar på soffan och sov djupt. Jag försökte säga hejdå till henne men hon märkte ingeting. Haha! xD I natt sov jag i 12 härliga timmar! ^^

Nu har Glee laddat klart, så nu är det dags att titta på det! ;D Ha en lika trevlig lördag som jag! ^^

1 kommentar: