lördag 15 januari 2011

Länge sen

Jag kommer fortfarande ihåg den dagen, för snart tre år sen (!), då mamma sa att det faktiskt var säkert att vi skulle flytta till Edsbyn. Usch vad ledsen jag blev då. Hela den våren och sommaren var nog den jobbigaste tid jag varit med om. Jag skulle lämna platsen jag hade bott på hela mitt liv och där alla mina vänner fanns, för att åka till en okänd by jag bara hade varit till några få gånger tidigare. Jag kände inte en enda person där, och fasade verkligen för första skoldagen. Allt var jättedåligt och negativt.

Men trots allt detta, måste jag erkänna att tiden i Edsbyn, var en av de bästa jag varit med om! Naturligtvis blev jag ju glad när vi skulle flytta tillbaka, men ändå kan jag sakna det jättemycket. Jag kollade just igenom gamla bilder därifrån, och tänk ändå vad roligt jag hade. Och vårt hus var helt underbart (Trots alla dåliga saker jag såg i början, som egentligen bara var småsaker)! Jag ångrar det verkligen inte. Och med risk för att låta smörig/fjollig m.m måste jag säga att jag fick gå i en fantastisk skola (ärligt talat tror jag inte det finns nån som är mycket bättre), och fick underbara vänner! :)

Önskar ibland att jag kunde slå ihop Edsbyn med Mariehamn och bo i vårt gamla hus..! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar