onsdag 3 mars 2010

Beslutsångest

Jag har alltid haft det och jag hatar det; beslutsångest! Varför ska det vara så svårt att bestämma sig för saker? Ibland kan jag stå i evigheter och fundera om jag ska välja de svarta eller mörkbruna hårspännena (som ändå knappt syns när de är i håret), eller så kan jag gå in till en butik och bara stå och fundera om jag ska köpa den ganska billiga, snygga tröjan eller inte, typ 100 gånger utan att bestämma mig! Bara för att jag är rädd att ångra mig senare..!
Och igår till exempel, fick vi blanketter om kursval inför nästa år, och så klart kommer det vara helt omöjligt för mig att välja! Jag bara stressar upp mig hela tiden, och oroar mig för om jag väljer rätt, eller om jag kommer att ångra mig. Och sen det här med att jag inte har en blekaste aning om vad jag ska göra efter Lusse.. Det leder ju till att det blir ganska mycket svårare att välja kurser. Jag menar, det är faktiskt bara två och ett halvt år (knappt!) tills jag tar studenten! De åren kommer ju att gå så himla fort. Och vad gör man sen då? Jag vet vad jag absolut inte vill göra i alla fall, men det hjälper ju inte, när det är alldeles för många saker jag vill göra! Jag får hoppas på att det är någon konstig typ som i framtiden kommer på att det finns ett jobb som innehåller musik, resor, språk, dans, skådespeleri, design, psykologi m.m. på samma gång.
Annars får väl jag lov att vara den stördisen..! xD ^^

1 kommentar:

  1. va den stördisen och jag hjälper dig som den stördisen jag redan är! ;) jag vet precis vad du menar, skulle behöva ´hjälp av en psykiatrier för att får reda på hur ja ska välja ibland ^^

    SvaraRadera