måndag 1 mars 2010

Se upp för snömonstret långisar!

Så är sportlovet slut och man sitter här igen, och borde egentligen göra läxor... Men lite glad kan jag ju ändå vara eftersom jag bara har 20 timmar i veckan denna period! :D Så jag ska verkligen skärpa mig nu, och börja läsa på läxor och prov i tid! (säger det igen, lita inte för mycket på vad jag säger! men man kan ju försöka..;) )

Det var riktigt mysigt att vara i Edsbyn och träffa gamla klasskompisar! Men ojoj vad mycket snö dom har!! Och jag som tyckte det var mycket här..!
Alla, och jag menar verkligen alla, i gymnasie där är såååååå långa!! Minst ett huvud längre än mig! Så jag hade tänkt ta högklackat när jag skulle besöka skolan, men det var tur att jag ändrade mig, eftersom jag snubblade omkring i all snö med vanliga skor... Gissa hur många gånger jag fick höra "nämen, vad kort du är"!

Vi utnyttjade i alla fall snövädret, och var ute litegrann och tog fina bilder. Men nu vet jag i alla fall att man inte ska springa allt vad kan man och hoppa ner i en snödriva när man endast har vanliga leggings och en kappa på sig. Inte ens om det blir ett fint foto av det hela! Man ser ut som ett snömonster efteråt och får massor med snö över heela kroppen!!

Jag köpte i alla fall lite fina saker när jag var i Sverige! Ett par slimey pants blev det, plus ett fint blommigt linne! Åså hittade jag The Notebook i bokformat på en secondhand butik! Den filmen är ju så mysig, så jag bara måste ha boken när jag såg den! :D
Sen råkade jag kanske köpa lite godis också... xD

Nu känner jag att jag behöver tvätta håret efter allt hoppande på gympan i dag! Nej, jag skojar inte, lektionen gick verkligen ut på att vi skulle hoppa på stället.. Sen ville han att vi skulle trampa varandra på tårna och ta på varandra bakom knäna.. Jaa, vår lärare är lite orginell! Men mysig är han ju! ^^

Det var allt för mig idag!

Tjockisen önskar alla en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar