onsdag 21 juli 2010

Jaa, så är det

I måndags kom jag hem efter att ha varit och hälsat på mina gamla klasskompisar och några andra i Edsbyn. Det var riktigt roligt att träffa dem igen. Vi kollade på massa filmer, solade gick på promenad m.m. Och innan vi åkte var Elli, en av mina gamla klasskompisar, här och utforskade Åland för första gången! Sen reste vi tillsammans upp till byn! Egentligen skulle jag ha kunnat resa utan bussbiljett, eftersom jag visade fel papper till busschauffören.. Han sa att han ville ha biljetten, men dum som jag är fattade jag inte vad han menade, så jag visade honom intyget att jag hade bokat bussen. Men såklart inte den bussen. Nej jag visade bokningsnummret till den andra bussen! Men det roliga var att han bara sa: "Jaja, men det här duger utmärkt!" gav mig pappret och började prata med nästa! xD Haha, men det var först efteråt som jag insåg mitt misstag. Sen då vi skulle på nästa buss (där jag egentligen skulle ha visat bokningsnummret) bara sa han åt oss att hoppa på, så jag skulle ha kunnat vara utan biljett helt och hållet! xD

Men medan jag var i Sverige åkte vår gulliga vän och utbytesstudent Luis tillbaka till Mexico. Så jag hann inte vara där och vinka av honom, men som tur var så råkade han vara på stranden samma dag som jag. Jag var där med Elli då och vi träffade också Josse, Cissi och Elin. Så vi var alla där och simmade jättelänge! Och nu är de stackars systrarna förkylda och jag fick massa vatten i munnen och näsan! Men jag hann ju i alla fall säga farväl till honom. Jag kommer verkligen att sakna honom! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar