lördag 24 juli 2010

Om en vecka åker jag till stugan!

Just nu sitter jag i vardagsummet och hör genom balkongsdörren när Petter uppträder på RockOff. (Det är omöjligt att inte höra det) Skulle gärna gå någon kväll, men då måste jag betala själv, och jag vet inte om jag vill slösa pengar på det.. Det känns som att det är så mycket som jag borde göra!

Så för en gångs skull längtar jag väldigt mycket till att åka till vår stuga och vara där i nästan två veckor! Jag brukar alltid tycka att det blir för långtråkigt så länge, men för en gångs skull ska det bli skönt! Komma bort från allting och inte kunna göra någonting annat än ta det lugnt!

Gå upp före alla andra på morgonen och ta en skönt dopp och sitta och njuta av fågelkvittret, vågskvalpet mot stenarna och solen som just har gått upp.
Ligga och steka i solen medan man läser någon gammal bok som man har läst hundra gånger.
Äta middag när man är hungrig och inte när klockan säger att det är dags (eller inte äta middag alls om ingen orkar laga den eller man inte är hungrig).
Ta flera dopp om dagen utan att behöva packa sina saker för att "gå till stranden".
Äta jordgubbar och dricka saft ute på bryggan och sedan hoppa i vattnet igen.
Flyta på luftmadrasser och åka in i vassen en och en a
nnan gång.
Sola topless och försöka få en jämn bränna.
Ta en glass eller två när man känner för det.
Bada bastu på kvällen och sedan ta ett nakendopp i solnedgången och springa in i bastuvärmen igen.


Låter härligt va? Nu förstår ni nog varför jag längtar. ;)

Visst kommer jag ju sakna att träffa kompisar, men två veckor av hela livet är inte så mycket om man tänker på det viset! ^^

Stugan. Solnedgång sedd från verandan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar