onsdag 10 oktober 2012

Onsdag

Onsdagar är min favoritdag! Jag får sjunga hela dagen lång; gemensam sång på morgonen, följt av ensemble och till sist kör. Och det gick så bra på alla lektioner idag, så det var ju extra roligt! Vi gjorde en jättespännande improvisations övning på gemensam sång i morse. Vi satte oss i en ring (fyra pers) och alla skulle blunda. Någon började nynna på en melodi, och sedan fick man göra precis vad man tyckte passade in, te.x. lägga en överstämma, ta över och hitta på någon ny melodi osv. Väldigt roligt! Och jag som annars verkligen inte tycker om improvisation, haha!

Jag har börjat titta på Parenthood från början nu. Tidigare har jag bara sett några ströavsnitt. Men det är faktiskt riktigt bra, se det! (Och Bianca, det var inte han från Scrubs, trots att han liknar, jag googlade det.. ;)) Och efter dagens prat om The Mentalist så fick jag en väldig lust att se alla avsnitt där också från början. Så inte kommer jag då få det tråkigt i höst! ;)


1 kommentar:

  1. Haha jag kom också på det för ett tag sedan, men jag är ju för stolt för att vilja berätta det...;)

    SvaraRadera