måndag 29 oktober 2012

Skönt att vara hemma..?

Det är otroligt skönt att få vara hemma, även om jag inte riktigt vet vad hemma är just nu.. Vi flyttar och bär kassar och lådor timme efter timme. Så när man kommer in i vår nya lägenhet (som jag för övrigt inte alls tycker lita mycket om, rummen är jättekonstigt placerade!) får man inte så jättemycket "hemma" känsla. Vart man än ska gå får man se upp var man lägger fötterna, och man måste sicksacka mellan alla småprylar som inte är på plats.

Man kan ju inte direkt säga att jag har haft så mycket till höstlov ännu. Varken när det gäller "lov" eller "höst". När jag kom fram med båten på torsdag kväll fick jag en liten chock då jag såg marken täckt av snö, och gatlyktorna som lyste upp fallande snöflingor. Och där gick jag i mina tygskor, höstläderjacka, och tunna halsduk. Enda sen jag kom hit har jag lånat (snott) Linneas skor och jacka, för mina kläder är alldeles för kalla.. haha.


Så här såg det ut när jag gick hem från Cissi på lördagkvällen. Det känns som att jag kom lite oförberedd..

Men bara för det här som jag har berättat nu så betyder det ju inte att jag har haft tråkigt, det har hänt mycket kul också. Och mer kommer hända, höstlovet började ju trots allt officiellt först idag, trots att jag har varit ledig sen i fredags. Först om en vecka är jag tillbaka på internatet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar