söndag 9 december 2012

andra advent

Igår hade vi vår första julkonsert i engelska kyrkan. Det var jättemysigt! Konserten var kl 15, så redan vid 16.30 var vi klara att åka. Jag och två till bestämde oss för att handla lite mat på vägen hem, och jag förstår fortfarande inte riktigt hur det kunde resultera i att vi först kl 12 var tillbaka på internatet, haha! (Och nej vi handlade inte mat i 7 timmar.. haha). Men det var riktigt trevligt med en "liten" roadtrip!

Tyvärr var igår glömskans dag.. Allt glömdes, inklusive min handväska!! (Hur kan man glömma sin handväska? Jag fattar fortfarande inte.. Med nycklar och plånbok i..) Nu hoppas jag bara på att den finns kvar inne på Coop och att någon vänlig själ har tagit hand om den utan att sno något. Som tur var hade vaktis möjlighet att komma ut till skolan och låsa upp mitt rum, något positivt i det hela trots allt!

Idag ska vi ha ett stort lucia rep (hoppas jag på nåt sätt lyckas få tag på en ny bussremsa innan dess). Det är ju bara fyra (!) dagar kvar nu! Vilket får mig att inse att jag verkligen måste gå och äta frukost, öva igenom allt, och försöka få tag på min väska före kl 15.. Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar