tisdag 6 december 2011

Självständighet och pepparkakor!

Idag bakade vi pepparkakor här hemma. Kan inte minnas när vi inte har gjort det på självständighetsdagen. Lite traditioner hör ju trots allt till! Vi lyssnade till och med på några gamla kassetter (ni vet, såna där med band som man kan sätta in i dom riktigt gamla cd-spelarna..) med julmusik som vi lyssnade på när jag var liten, det är då jag får riktig julstämning! :)



Igår var jag och familjen till Uppsala och shoppade lite. Hittade ett par jättefina vinterskor (som verkligen behövdes!) och två par jeans från Gina Tricot! Det ska inte vara några dyra märkes byxor, av erfarenhet vet jag att sådana ändå aldrig håller och alltid blir lösa. Nej, billiga Gina-jeans ska det vara! ;) Sen lyckades jag julklappshandla lite också, jag är riktigt tidig i år!

Önskar bara att det kunde komma lite snö nu, då skulle julstämningen vara på topp! (Och sen när vi har snö ända in i mars kommer jag vara irriterad över att jag någonsin längtade efter det.. haha!)


En av mina nya favoritjullåtar. Lea Michele (som spelar Rachel i Glee) sjunger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar