onsdag 7 mars 2012

19 - Sista året som tonåring

I fall ni inte visste det, så är det min födelsedag idag! Det är ett år sen jag blev myndig, och fick min dator i present. Ett år sen jag var på väg till Spanien och snart närmar vi oss dagen då jag har haft körkort ett år. Tiden går snabbt måste jag säga.

I morse blev jag uppvaktad av mamma, som är förkyld, och Linnea, som hade vaknat för två minuter sedan, med deras något skrovliga sång. Men fint var det ändå. Jag fick lite pengar så att jag äntligen kan köpa mig en ny telefon! Och så fick jag en bok och en hjärtformad lavendeldoftande vetekudde. Underbart! Och dagen till ära gick jag ner på stan och unnade mig en tidning: PLAZA Kvinna och en fazer chokladplatta för endast 1,90 (den var antagligen gammal, men vad gör det, inget fel på smaken!).



I går under min sånglektion fick jag ett telefonsamtal från ett okänt nummer, men jag kunde inte svara eftersom vi var mitt i en låt. När jag kom hem och kollade upp numret visade det sig vara en av arbetsplatserna som jag har sökt sommarjobb till! Jag ringde genast upp, men de hade så klart stängt för dagen. Så i morse gjorde jag ett nytt försök, och kom fram. Det visade sig att de vill att jag kommer och prov jobbar i april någon gång om jag är intresserad (såklart jag är!) för att se om jag trivs och så. Så jag har så gott som fått ett sommarjobb!! :D Vilken födelsedagspresent! ;)

Om en halvtimme ska jag till Bagarstugan (favoriten) för att fika med några av de finaste! Hoppas ni har en fortsatt bra dag!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar