måndag 12 mars 2012

Så har skrivningarna börjat igen...

...och i morse skrev jag svenska essäprovet. Jag måste erkänna att jag nästan tyckte att det var roligt. Jag fick skriva om något som jag gillar, musik. Men nackdelen med att skriva om något jag tycker så pass mycket om är att jag inte kan skriva sakligt om det, jag bara brer på en massa smörigheter och det slutar med att allt blir fånigt. Det hände den här gången med. Jag hade kladdat två A4 papper fulla med stödord och punkter som jag skulle ha med i texten, när jag insåg hur tråkig den var, och framför allt fånig. Så efter att ha skrivit på den i två timmar bestämde jag mig för att, vågad som jag är, skrota den och börja om helt. Den nya texten blev mycket bättre (hoppas jag). Den var i alla fall roligare att skriva! :)

När jag kom hem insåg jag att ansökningarna till en av mina eventuellt framtida skolor skulle vara senast inlämnat den 16e! Så det blev lite bråttom, men nu är det gjort! En ansökan kvar, bara tre (eller fler) kvar.. ;)

Om en vecka skriver jag psykologiprovet. Usch, jag ser inte fram emot det. Så nu tänker jag gå och fixa ett mysigt bad till mig, ta med mig lugn musik och ligga där och läsa i psykologiboken. :) Myspys!

Tänk om man hade ett sånt här fint badrum att bada bubbelbad i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar