söndag 4 mars 2012

Karonka!

Igår vaknade jag ca 13.00 med galet hår, halvborttaget smink och med härliga minnen från gårdagen. Jag var helt slut när jag kom hem sent på natten efter en utsökt middag och några timmars dansande i långklänningen, därav min galna morgonlook.

Först var det dagskaronkan, med film som tema, och vårt rum var Dirty Dancing inspirerat. Det gick mycket bättre än förväntat och alla verkade ha roligt i rummet! (Några hade till och med sagt att vårt var det roligaste!) Efteråt städade vi upp snabbt och sen var det bara att börja göra sig i ordning. Jag måste säga att jag är imponerad över mig själv att jag hann i så god tid, trots att det tog två How I met your mother avsnitt att locka håret, och sen säkert lika länge för mamma att sätta upp det, plus att min ögonskuggsburk (i puder format) trillade ner och smetade en stor brun fläck på min vita tapet (skillnaden mellan mamma och mig: hon blir förskräckt över fläcken, jag över att sminket kanske inte skulle räcka). Men jag hann, håret blev fint, och sminket räckte!




Otroligt roligt hade jag med alla härliga människor, och det värsta som hände var att jag stack klacken genom klänningens innertyg, så det syns knappt. Och det var dessutom bara några minuter innan vi gick därifrån, så jag klarade mig rätt så länge utan att förstöra något! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar