söndag 1 april 2012

la música

Idag har jag varit på ÅMI i ca 6 timmar! Helt otroligt, jag som bara hade tänk vara typ två eller tre. Se där bara vad roligt det är med en CVT (Complete Vocal Technique) kurs med Sören! Det gick bra för min del och jag lärde mig en del nya saker. Inte bara av att själv sjunga, utan att höra hur de andra sjöng och vad han sa till dem, att höra skillnaderna och vilken betydelse det får för sångens budskap. Verkligen intressant! (Nu låter jag som den där musiknörden igen.. haha!)

Det var rätt många musikallåtar som sjöngs, och jag fick en väldig lust att se på Phantom of the opera! Och eftersom jag lyckligtvis nog har den på dvd så kanske jag tar mig en titt efter en skön dusch, och kanske till och med målar naglarna och peelar fötterna.

(Mycket roligare än att läsa samhällskursen som får Åland att verka som världens centrum)

Har ni inte sett den, så se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar