fredag 27 april 2012

inträdesprov

Igår var jag på mitt andra inträdesprov, den här gången till Kaggeholm (också i Stockholm). Man får nog ingen riktig bild av skolan förrän man är där, och efter gårdagen insåg jag att jag verkligen skulle vilja gå där. Skolområdet, stämningen på skolan och alla roliga projekt man får vara med om lät verkligen jätteroliga! Bl.a. att man samarbetar med film-linjen och gör en musikvideo, eller att man i slutet av varje år direktsänder en musiktävling på internet där man uppträder med egna låtar och danslinjens elever är med på scenen dessutom.

Det enda minuset är ju bara att de inte tar in så många elever. I år är det två elever per instrument, om jag minns rätt. Och totalt är det ca 100 sökande i år. Men man kan ju alltid hoppas, och jag får tro att jag hamnar rätt vilken skola det än blir. Även om den här verkar vara "rätt" just nu.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar