onsdag 23 maj 2012

From Turkey with love

Jag saknar bekymmerslösa Alanya. Verkligen. Allt flöt på, inget att oroa sig för, bara njuta och ha roligt. Visst förstår till och med jag att man inte kan leva i den fantasin (som visserligen var verklighet i en hel vecka!) hur länge som helst. Men vad skönt det skulle vara att få vara där igen. Här hemma är det alltid något att oroa sig över. Och hela tiden kommer det upp fler utgifter som man måste ta del av. Allt kostar. Hatar verkligen pengar ibland. Allt blir bara så krångligt med dem i bilden.


När vi väl var i Turkiet var pengarna egentligen inget problem eftersom vi bodde på ett All inclusive hotell, och aldrig behövde betala för maten, om vi inte ville äta ute (vilket vi gjorde en kväll, och det var fantastiskt!). Och hur jag än ser på saker är det alltid något som måste göras här hemma. Jag har alltid något som borde kryssas av på min att göra lista (som aldrig tar slut). Och pengarna som bara far hit och dit utom all kontroll. Jag vill tillbaka till varma, härliga Alanya.


Vi såg en turkisk film i går (som Josse köpte där, utan att ha en aning om vad den handlade om) och den var rätt bra, med rätt så mysig musik! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar