tisdag 1 maj 2012

beslutsångest

Det är valborg och jag har spenderat dagen i Stockholm för lite shopping. Hittade inte jättemycket, men två par skor i alla fall, och Linnea hittade sin avslutningsklänning (den egentliga orsaken till att vi åkte). Tyvärr missade jag valborgsfirandet här hemma med grillning och myspys, men jag tröstar mig med att vi förhoppningsvis kommer att grilla mer i sommar! :)

När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett brev från Ågesta (skolan som ligger nr två i min lista över var jag helst vill gå), och jag har blivit antagen! Kändes väldigt skönt att läsa, men ju längre jag läste på brevet fick jag reda på att jag måste lämna besked om jag vill ha platsen eller inte inom 10 dagar. Det som gör detta problematiskt är att jag inte får besked från skola Nr.1 förrän i mitten på maj, och tyvärr så är det ju längre än 10 dagar till dess. Min första tanke var att jag skulle tacka ja till Ågesta, och sedan bara hoppa av typ om det visar sig att jag har kommit in på Nr.1, men då var det ju det problemet att man måste betala en bekräftningsavgift på 500 kr. Och det känns ju onödigt att slänga ut så mycket pengar bara "för säkerhetsskull" och sen kanske det visar sig vara i onödan (skola Nr.1 är dessutom av den lite dyrare sorten). Usch, jag vet inte vad jag ska göra!!

Jag hade tänkt skriva att jag skulle avsluta valborg med det nya glee avsnittet och sedan lägga mig, men nej, så blev det inte, jag blev meddragen (frivilligt efter lite om och men) ut med några kompisar. Nu är klockan halv 4, så det är väl bara att skyffla ner allt skräp från sängen (lämnar nog städningen till senare) och lägga mig och sova om jag ska orka picknicka i morgon i det förhoppningsvis vackra vädret! :) Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ja tycker du ska tacka ja :D Fö tänk slipper int du in på 1 a då?:) Fast du kanske har ett bra 3 e alternativ också??:D

    SvaraRadera