måndag 7 maj 2012

Nämen just det ja..!

Det slog mig för bara några dagar sen. Jag läste ju brevet från Ågesta att jag har kommit in på skolan, och jag tänkte bara "jamen vad roligt att jag kom in". Men så mycket mer hann jag inte tänka på det positiva i det hela, för sen hakade jag upp mig på problemet med betalningen av bekräftelseavgiften inom 10 dagar, vilken skola jag skulle välja och skulle jag chansa och riskera att inte komma in på nån skola alls bara för att kanske komma in på SkolaNr1?

Men för några dagar sen bestämde vi oss för att helt enkelt betala in de 500kr som behövdes för att försäkra dem om att jag ville ha platsen. Och om jag senare får reda på att jag har kommit in på en bättre skola så kan det ju inte vara helt omöjligt komma med återbud. Någon på reservplats måste väl bli överlycklig i alla fall. Mamma påstod att det var värt priset, även om jag kanske börjar på en annan skola i slutänden.

Och det är nu jag faktiskt har insett det: Jag har ju kommit in på en musikskola!! I ett helt år ska jag bara få nörda mig med musiken tillsammans med andra musiknördar. Vad härligt att veta att vad som än händer, vilket besked jag än får från de andra skolorna, så kommer jag ändå få musicera på en bra skola (den är ju trots allt inte dålig, bara för att jag hellre skulle gå på den andra!) nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar