söndag 1 januari 2012

2012 har börjat!

Jag vaknade först klockan ett idag. Sov jätteskönt hela natten, ända tills halv 12 då jag vaknade med min migränliknande huvudvärk (måste ta reda på vad det är riktigt...) men efter några huvudvärkstabletter lyckades jag sova bort den! Och vad utvilad jag kände mig när jag sedan vaknade. Så året började ju rätt så bra! :)

Igår/idag (vet inte vad man ska säga) såg vi jättefina raketer! :D Mamma lyckades få några fina bilder på dem.



I år har jag faktiskt några nyårslöften. Om man bortser från mitt traditionella: att äta mindre onyttigt och motionera mera! ;) Men utöver det har jag två nyårslöften:

1. Lära mig att inte vara för snäll och att man faktiskt får säga nej ibland. Som jag skrev i förra inlägget om det gångna året så har jag varit på ÅMI mer än någonsin. Och nu menar jag det inte nödvändigtvis som något negativt, många gånger har det varit jätteroligt. Men ibland säger jag ja utan att tänka mig för och sen när det är för sent att dra sig ur inser jag att det blir för mycket för mig och att det krockar med massa annat. Och har man gett sig in på något, så får man stå sitt kast tycker jag. Men detta är bara ett exempel.


2. Acceptera mig som jag är och sluta försöka vara någon annan.
Ett fånigt exempel: Jag har alltid velat ha långt och tjockt hår, och fastän jag har jättetunt hår och min frisör har sagt att mitt hår inte kommer bli längre än det är, har jag ändå försökt. Trots att jag vet att det är omöjligt. Det har resulterat i att mitt hår har sett ganska slitet och livlöst ut. Men nyligen färgade jag ju håret mörkt och klippte det ganska så kort, och genast såg det levande och friskare ut! Så jag har accepterat att jag har kort hår och tänker hitta en snygg frisyr som passar det. Jag ska sluta försöka ha långt, tjockt hollywood hår, det ser egentligen bara fånigt ut, när det ändå inte funkar på mig.
Men mitt nyårslöfte gäller ju inte bara mitt hår, haha, utan alla möjliga andra saker. Men håret är ju en början. ;)

Löfte nummer två innebär ju också att stärka mitt självförtroende, vilket jag tycker är otroligt svårt. Men ibland kan faktiskt musiken hjälpa mig. (förvånande va? haha) Vissa låtar ger verkligen den där ego-boosten man så ofta saknar! Till exempel "Perfect" med P!nk eller "Born this way" med Lady Gaga. Men de låtarna har ni säkert hört, så här ska ni få höra en relativt ny låt, av Olle Hedberg (gottlänningen från idol), som heter Wonderful.
Hittade ingen video med text, men hoppas ni uppfattar vad han sjunger! ;)


Otroligt härlig låt tycker jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar