torsdag 19 januari 2012

torsdag

Igår var jag på en helt underbart fantastisk balettföreställning: Young Russian Ballet. Jag tänkte säga "det var verkligen värt pengarna", men så kom jag på att jag inte betalade för min biljett, nej, vi hade turen att få gratis biljetter från ÅMI (musikinstitutet ifall någon blir förvirrad av förkortningen). Ibland är man lyckligt lottat! Så jag vet inte vad jag ska säga, men bra var det i alla fall! :) De hade blandat klassisk balett med modern, och jag älskade de moderna danserna! Jag kan inte förstå hur två olika personer kan röra sig så smidigt i sådana avancerade hopp och vara så samspelta att de rör sig som om de vore en person. Väldigt fascinerande.



Eftersom jag slutar elva (!) på torsdagar, och jag fortfarande har träningsverk från tvspelskvällen (eyetoy kan vara riktigt roligt, hehe), så bestämde mamma och jag oss för att åka och simma. Det var jätteskönt. Och jag kan inte minnas när jag senast var till Mariebad, så det var nog på tiden. :)

Nu ska jag nog lägga mig, så att jag får sova ut, jag börjar först 11 i morgon! (Älskar mitt schema!) Godnatt allesammans! :D

(Typiskt, kom just på att jag inte gjort biologiläxan ännu.. :( men förhoppningsvis är den inte så jobbig!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar