onsdag 25 januari 2012

Vissa dagar är sämre än andra...

...och idag har varit en av de sämre. Jag vet inte riktigt varför, det har inte hänt något speciellt egentligen. Men ibland bara har man den där känslan redan från morgonen (vilket är konstigt med tanke på att jag somnade halv 10 igår!), och sedan kan minsta lilla grej göra så att allt känns piss. Idag har varit en sån dag. Egentligen skulle jag bara vilja gå och lägga mig så att jag kan vakna upp i morgon med andra känslor. Men nej, det kan jag inte. Jag har läxor, måste duscha, måste kolla butiker i Stockholm som jag ska besöka (på fredag!) osv.. Och jag vet inte hur, men det känns som om jag gör ingenting, och så plötsligt är klockan massor och jag blir tvungen att låta sömnen lida, igen. Jag förstår inte vart tiden rinner iväg ibland.

Till råga på allt håller jag på att bli förkyld och känner aningar av en huvudverk lite nu som då. Jag kanske lider av någon sorts slutkläms stress, när alla prov och betyg snart når sitt slut. Det är egentligen det enda som håller mig igång dagar som denna: att veta att allt snart faktiskt är slut. Jag behöver bara kämpa lite, lite till, så kanske jag lyckas nå studentmössan!

På ta om det, en liten glädje nyhet, i morgon går jag min sista riktiga dag i skolan! Sen är det "bara" provperiod, tentamen, och studentproven kvar.. Puh!
Nu ska jag ta mig i kragen och kämpa med läxan, dricka lite finrexin och sedan försöka få en god natts sömn! :)


P.S. I Love You Soundtrack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar