onsdag 11 juli 2012

En liten tripp tillbaka till barndomen...

Idag har jag fortsatt min nostalgiresa från igår. Jag har dock förflyttat mig ner från vinden denna gång. Igår satt Linnea och jag där upp i helt seriöst tre hela timmar och gick igenom gamla leksaker, mindes vad alla kramdjur hette och vad lekarna brukade gå ut på. Helt underbart roligt var det! Hittade så mycket saker som jag inte ens visste att jag hade kvar. I morse gick vi igenom gamla kläder; kläder som mamma och pappa hade, kläder som vi klädde ut oss i eller som vi faktiskt hade på oss när vi var små. Och nu har jag suttit här i några timmar och gått igenom den stora flyttlådan plus de 6 eller 7 kassar med gammalt skolmaterial som vi har samlat på oss under åren.


 Jag hittade bl.a. gamla dagböcker från skolan när jag gick i ettan. Jag förstår knappt vad jag själv har skrivit och min handstil och val av ord och bildningen av meningar är helt oförståelig, men ack så rolig, hehe!

Jag blir imponerad om någon av er kan tyda detta.. Tog mig väldigt länge att förstå vad jag menade.. ;)

 Nu är nästan allt som ligger på golvet på bilden slängt. Allt som sparades var en liten A4 låda med saker jag helt enkelt bara måste behålla!

Ibland har jag svårt att tänka mig hur man någonsin kunde längta efter att få gå till skolan. Men nu när jag har gått igenom gamla skolgrejer och minns hur allt var då, så är det inte så oförståerligt längre. Och i så fall måste jag säga att skolan och lärarna lyckades rätt bra när jag gick i lågstadiet.






Några timmar senare... Efter en lite besviken upplevelse (inte för att jag väntade mig så där jättemycket heller) på bion med The Amazing Spider-Man är jag hemma igen. Jag måste säga att jag alltid kommer hålla fast vid den riktiga Spider-Man filmen, mycket bättre på alla sätt och vis. Men så nu ska jag gå och lägga mig och förbereda mig för morgondagens arbetspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar