tisdag 28 augusti 2012

Första skoldagen avklarad!

Jag spenderade gårdagskvällen åt  att plocka upp alla mina saker. Det känns som om jag fick med lite för mycket kanske... Åtta stora kassar, två flyttlådor plus en tvättkorg fylld till brädden (med rena kläder alltså, haha). Jag har fortfarande lite saker här och var som ännu inte har någon plats. Men jag är inte helt klar ännu, kanske jag lyckas fixa ihop det!

 Här står jag i min säng och tar kortet. Under skrivbordet gömmer sig allt det som jag inte har fått på plats ännu.. (och på datorn är ensam mamma söker är på)
 Dörren längst till vänster är själva rumsdörren, och den andra dörren man kan se är in till badrummet!
 En sak som är riktigt störande är att jag är för kort för min badrumsspegel.. :( haha!
 Min mysiga säng med det nya påslakanet! :D
Rätt så trevlig kombination av grejer tycker jag!

Allt som allt så trivs jag nog rätt så bra i mitt rum, förutom att väggarna känns så kala.. Jag ska se till att få upp lite tavlor, och en helfigurs spegel måste jag verkligen ha! Jag glömmer bort hela tiden att jag har rum på marknivå, så jag tänker inte på att folk faktiskt kan råka gå förbi (som tur är händer det inte så ofta!). Men det där ögonblicket när jag halvligger i min säng med datorn i famnen (på ett mycket osmickrande sätt, ni vet, men dubbelhaka och så..) och målar naglarna när en man går utanför, endast någon meter ifrån, och blickar in. Vem vet när det händer mig något ännu pinsamare...

Jag kom förresten på att jag inte alls har skrivit något som har med rubriken att göra egentligen.. Haha! Men som sagt, första skoldagen. Den bestod av lunch, presentation av elever och lärare, och utdelning av scheman. Inte mycket mer. Hela veckan kommer mest bestå av information av olika slag, och på fredag är vi lediga! Sen på måndag börjar allt på riktigt!! Det ska bli jättespännande!

3 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort det! :D Jobbigt med spegeln bara, haha xD

    SvaraRadera
  2. haha, då vet du iallafall att det var en lång byggare som lade upp spegeln ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, var det kanske du som var i farten? ;)

      Radera