onsdag 29 augusti 2012

Fönster

I går hände världens knäppaste grej. Jag hade radat upp lite dittan och dattan i fönstret, ljus, porslins figurer m.m. När jag var klar gick jag ut till köket för att fixa mig en kopp finrexin. Sen, när jag kommer tillbaka och öppnar dörren, är det första jag ser alla mina grejer en efter en bli nerknuffade, på golvet från fönsterbrädet, av fönstret som sakta öppnar sig.

Det som gör det hela så konstigt är att Linnea och jag hade försökt öppna fönstret tidigare, utan större framgång (det fanns heller inget handtag.. haha). Och när jag stängde fönstret igen gick det inte att få upp på nytt! Eller rättare sagt, det hölls på plats, och jag ville inte stå och lirka upp det när jag ändå ville ha det stängt.

Min tillfälliga lösning på problemet blev papperstejp.. Haha! Hade verkligen ingenting annat som skulle kunna hjälpa mig, och jag ville inte riskera att något liknande skulle hända mitt i natten. Jag skulle fråga vaktis om hjälp, men det glömde jag visst, och nu är han inte här. Så fram med tejpen i natt igen, så får jag göra ett nytt försök i morgon!

I morgon åker jag förresten hem igen! Vi är lediga på fredag, så tänkte ta mig en sväng hemåt. Sen börjar ju skolan på riktigt på måndag, det ser jag verkligen fram emot! Det känns konstigt att behöva tänka på att packa nu. Jag ska ju hem liksom. Men där har jag inte så värst mycket längre, utan allt finns här i Farsta. Det känns jättekonstigt!

Nu ska jag vara duktig och ta en liten promenad runt området och sedan en tur till gymmet (gratisgym nere i källaren!) och försöka få igång min otränade kropp! Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar