onsdag 22 augusti 2012

Snart är hela rummet nerpackat!

Jag hade tänkt lägga ut före och efter bilder, men sen insåg jag att skillnaden inte syns så bra. Det här är i alla fall före bilden, var inte oroliga, det är mycket finare nu! Men jag har tömt hela skrivbordet (sånt som inte direkt syns), alla klädhyllor (förutom de kläder jag behöver de sista dagarna här), hela nattduksbordet (rörigare än man kan tro!) och alla småsaker som legat på golvet, väggar m.m. Allt detta igår faktiskt! Och med tanke på att jag har fått väldens förkylning över mig så är jag ganska stolt över mig själv!
Nu börjar det verkligen kännas att jag faktiskt ska flytta. Jag brukar aldrig riktigt inse vad som händer, förrän det faktiskt händer. Jag hinner aldrig bli nervös, spänd eller liknande i förväg, utan det kommer först precis innan! Så jag kan aldrig förbereda mig mentalt på något. En ytterst irriterande egenskap! Men nu, fyra dagar innan jag flyttar, börjar jag fatta det.

Igår fick jag, till min lättnad, reda på att jag kommer få egen toalett och dusch! Det är faktiskt en av sakerna jag kommer njuta mest av. Jag kan ha alla mina saker där och slipper tränga in mitt smink och andra grejer i mitt rum!

Överlag ska det bli skönt att flytta hemifrån tycker jag. Förutom den delen att jag förmodligen kommer få gå i sunkiga kläder nu som då för att jag glömt att tvätta, eller att jag kommer gå hungrig sista helgen i månaden för att pengarna är slut, eller att något pinsamt kommer hända när jag glömt att handla toapapper.. Men man lär väl av sina misstag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar