onsdag 12 september 2012

Nu måste jag skärpa mig med bloggen!

Idag var jag i skolan från 10.30 till 20.50, med undantag från när jag var till matsalen och åt. I morgon tycker jag att jag förtjänar att inte ägna fullt så mycket tid till övande! Hehe! Det är helt otroligt vad roligt det faktiskt kan vara att stänga in sig i ett av klassrummen med ett piano och "släppa loss" (så gott det går för en som inte riktigt kan spela piano.. haha!).  Men vår pianolärare (och sånglärare) är jätteduktig och får det att verka jättelätt, och helt plötsligt får jag känslan av att jag faktiskt kan lära mig det här! Hittade en Kristina från Duvemåla bok (!), och spelade igenom de låtar med någorlunda lätta ackord, och det dög för mig i alla fall! ;)

Den egentliga anledningen till att jag var där så otroligt länge idag var att vi hade fått i läxa att skriva en låt (från några ackord) till i morgon, och jag är som vanligt ute i så god tid.. (Började först när jag efter en stunds spelande kom på detta!) Usch vad förfärlig den låter, men jag fick ihop nåt i alla fall. Får hoppas på att hon inte tar för allvarligt på detta.. ;)

I söndags var jag förresten en tur in till Stockholm centrum (känns jättekonstigt att det bara tar en halv timme att komma dit!) och träffade finaste Josse! Gick till en pizzeria (med underbart goda pizzor!! tyvärr har jag glömt vad den hette..) och pratade om allt och inget. Jag passade även på att köpa en jättefin ny outfit från Monki (har tyvärr bara bilder på telefonen, och jag vet inte hur man lägger dom till datorn.. haha!). Dubbel lyx den dagen! ;)

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att kunna somna, har varit sömnlös flera kvällar nu.. Kanske är jag för mycket på datorn..


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar