torsdag 27 september 2012

Veckans höjdpunkter

I tisdags, när jag berättade att vi skulle ha friluftsdag, blev vi serverade en jättegod lunch. Vi alla undrade vad det var vi firade, men tydligen var det bara en "höstlunch". Jag menar, hur awesome är det inte att skolan firar att det blir höst genom att bjuda på god mat? :D

Igår på gemensam sång blev det inte så värst mycket sjungande.. Istället gick vi igenom våra Beatles låtar (på tisdag är ju konserten!), och vi har äntligen fått förklarat för oss vad Come Together handlar om! Tydligen handlar varje vers om var och en av bandmedlemmarna, hur olika de är, och att de måste "komma samman" för att bandet ska funka. För alla intresserade stod det jättedetaljerat på den här sidan. Det var hur intressant som helst att läsa. Och så mycket lättare att lära sig texten. Vi klarade av hela låten utan noter på repet igår!

Dagens höjdpunkt kommer att bli när jag om några timmar får träffa finaste Bianca här i Stockholm, och sedan få sällskap av henne den långa vägen hem till ön. Ska bli härligt att träffas igen, och jag ser nu istället fram emot resan, som annars kan vara otroligt långtråkig om man åker ensam.

Helgen kommer sedan spenderas på underbara Norrskata lägergård, där jag får träffa härliga människor igen! Mer om helgens höjdpunkter när jag har upplevt dem! ;)

Trevlig helg på er! (Även om jag kanske är rätt ensam om att ta helg redan idag. Känns lyxigt att alltid vara ledig på fredagar :D)

2 kommentarer: