torsdag 14 juli 2011

Inget nytt

Jag känner att jag inte har något att skriva om. Dagarna bara flyter på, inget speciellt händer, men jag kan ju inte säga att jag klagar direkt, det är ju så sommarlov ska vara. När skolan börjar igen kommer det hända för mycket i stället. Så är det alltid. Men i och för sig börjar jag ju 3an nu och har nästan gått alla obligatoriska kurser, så egentligen är det inte så mycket kvar. Fast sen var det ju det där med studentproven också.. Det kommer ju ta en massa tid, och jag borde egentligen plugga som bara den redan nu. Första provet är redan i september/oktober nånting. Mitt i provperioden, så jag vill ju inte råplugga på studentproven då, när jag har annat att läsa på ännu.

Dessutom har jag ju musikinstitutet med sånglektion, musikteori, kör (undrar om det faktiskt är obligatoriskt, annars kanske jag kunde sluta, eller i alla fall ha ett uppehåll?) och extra sånglektioner och ensembler som alltid dyker upp vart efter. Dessutom vill jag lära mig spela gitarr, börja på dans kanske och skaffa gymkort eller liknande. Hur ska jag någonsin hinna med allt!? Det borde finnas fler veckodagar..

Nåja, en sak i taget, det är fortfarande sommarlov och allt jag behöver tnka på just nu är ett av mina studentprov, det är ju inte så jobbigt. Dessutom på måndag åker vi till Norrskata för att stanna där och koppla av. Jag tänker verkligen göra ingenting. Mer ingenting än vad jag gör här hemma, haha! Funderar seriöst på att lämna datorn hemma, eller i alla fall internet (finns ju trådlöst på båten).

Egentligen hade jag velat åka till Elviken, vår stuga, men det är lite längre till den, och vi kan inte vara borta så länge. Men Norrskata lägergård (där var lägret jag var ledare på tidigare) är också riktigt mysigt, jätte fin plats, plus att det är nära mina underbara korpovänner! Så då hinner jag träffa dem ännu lite mer i sommar!


Ingenting slår Elvikens solnedgångar! Jag skulle kunna lägga upp hur många bilder som helst av det här, men den här får det bli just nu (har säkert lagt upp bilder tidigare dessutom). Men jag tror ni fattar vad jag menar. :)

När jag ändå är inne lite på studentprov och sånt, så tänk bara sen i vår när jag tar studenten! Det är det som får mig att vilja kämpa rejält. Tänk vilken känsla när man står där, och inser att allt jobb och slit gjorde nytta. Det är inte så lätt att tänka på det i mitten av en provperiod sista kvällen och sitter och kämpar för att komma ihåg nånting åtminstone. Men nu börjar det ju närma sig på riktigt, att det faktiskt gör mig glad och ger mig liite nya krafter i alla fall!

Hm, jag hade visst fel, det fanns tydligen en hel del att skriva om, haha! Fortsätt läsa så får ni se hur det går för mig i kampen om studentmössan! Höhö.. (sorry, mycket tid utan sommarjobb och utan hjärnansträngning ger mig dålig humor.)

Nu ska jag se ett till avsnitt av One Tree Hill, har blivit riktigt fast i det. Är fortfarande på första säsongen, så jag har måånga härliga program kvar att se! Alla regniga sommarkvällar är räddade! ;)

Ha det bra och njuut av sommaren! :D

1 kommentar:

  1. hahah, så du blev fast i one tree hill. lycka till att sluta sen när du måst plugga kvällen före! haha :D fast jag har faktiskt inte sett ett avsnitt på typ en vecka (!!!!!!!!!!!!!!) och jag har läst halva tredje hälsaboken (!!!!!!!!!!!!) haha, vi måste ses nån dag! :) PUSS

    SvaraRadera