lördag 9 juli 2011

justså

När man tänker efter, så är vi ju jättekonstiga när vi sitter framför våra datorer och mumlar irriterat för oss själva när den är långsam eller inte gör som man vill. Vi tror att det blir bättre av att smälla till datorn, eller klicka hundra gånger på en och samma knapp i hopp om att den ska bli snabbare. Alla vet ju att inget av det hjälper egentligen. Ändå gör vi det.

Just nu är jag i en sån situation. Jag hade fixat bekvämt i min säng, fixat lite gott att äta för att se en film på datorn. Men så klart hackar videon eller säger att jag har tittat "mina 72 minuter för idag" (och varför just 72, var är logiken i det??) fastän jag bara sett 30 minuter och måste nu vänta en halv timme för att få se mer. Just när jag dessutom hade accepterat den otroligt dåliga kvalitén. Och till er som undrar, så nej, jag kan inte ladda ner filmen istället, efter som mitt internet är så långsamt att det tar flera dagar/veckor innan det är klart (hel seriöst).

Men nu har jag väl fått mig att framstå som en liten datanörd, vilket ju inte direkt var meningen.. haha! Nåja, nu har jag drivit tiden genom att skriva detta värdelösa inlägg, så nu kanske filmen har laddat lite mer i alla fall! (eller så inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar