måndag 11 juli 2011

två filmer..

Mulet ute, precis som igår. Hoppas det blir ändring på det snart. Men eftersom man inte kunde vara ute i går (fast jag var ändå på stranden ett bra tag, tills det började regna, då hoppade jag i vattnet en gång, sen åkte vi hem, haha!) så cyklade Linnea och jag och hyrde en film: Toy Story 3!
Och barnsligt förtjust i Disney filmer som jag är så älskade jag den så klart! Jag har varit lite småkär i Toy Story sedan första filmen, sen kom andra filmen och förstöde lite, den var inte alls lika bra (men det var väldigt länge sen jag såg den, borde nog fräscha upp minnet lite och se om jag har samma åsik ännu..).
Men så kom trean och gjorde allt bra igen, haha! Naturligtvis fortfarande inte lika bra som ettan, men det brukar uppföljare sällan vara, så jag är helt klart nöjd! Alla karaktärer är så söta och roliga, och dom får mig nästan att vilja bli liten igen, plocka fram mina leksaker och låta fantasin flöda.. Haha! ;P

Måste bara nämna att min absoluta favorit del var när leksaken Buzz helt plötsligt blev spansk, haha, min humor det.. :')


Nu när jag ändå pratar om filmer kan jag likabra berätta att jag såg på The Phantom Of The Opera tidigare. Och den var verkligen jättebra och fin (som i att den hade fint budskap)! Jag såg versionen med Gerard Butler (visste inte att han kunde sjunga så bra!) och Emmy Rossum.
Den utspelar sig på sånt där härligt 20-tal, och har härlig musik (som inte är så opera-aktik som man kan tro, jag gillar inte riktigt sån opera där man inte hör vad dom sjunger..). Troligtvis en av mina nya favoriter! :]



Ha det bra alla! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar