måndag 18 juli 2011

Mot Korpo igen :)

Jepp, nu sitter jag här igen, på båten på väg till Korpo, ska som sagt till Norrskata för att lata mig! :) Ska verkligen bli skönt. Men har inget internet med mig, så för mina trogna läsare så kommer det inte att bli någon uppdatering på ca en vecka från och med nu.

Jag har verkligen blivit inne på det här med att teckna nu. Jag gjorde ett nytt försök på att rita ett öga (visserligen ingen helhet, men alltid en början!), och inser nu att bilden jag la ut tidigare inte alls var så bra som jag tyckte då. Så kommer jag säkert tänka om det här bilden också, om jag fortsätter att öva mig, men det betyder väl bara att jag har framsteg, och det är ju bra! :)

Är inte så värst nöjd med ögonfransarna, men det är väl bara övning som gäller!

Var och köpte ett ritblock och två pennor tidigare också. Jag tänker verkligen försöka med det här, och inte bara "försöka" i några dagar för att sen ge upp. Nej, jag har insett att det här är något som jag faktiskt gillar. Som tidsfördriv mest, jag satsar ju inte direkt på någon framgång som konstnär, absolut inte (såå högt tänker jag inte satsa), men lite hobbyer kan man ju alltid ha! :)

Hittade den här videon för nån dag sen, verkligen imponerade måste jag säga!


Insåg att mitt förra inlägg, när jag "inte hade något att skriva om" blev ett av mina längsta inlägg, haha!
Vi ses på lördag igen! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar