måndag 21 november 2011

Breaking Dawn part 1

När jag var o Pargas över helgen hos Fanny och Ellinor for vi in till Åbo på lördagen för shopping och bio. Jag måste säga att filmen överraskade mig positivt. Jag tycker fortfarande inte att de är jättebra filmer, men det här var nog ändå den bästa hittills. Vissa delar var riktigt bra, som gjorde filmen spännande och intressant, medan vissa andra var sämre. Men förutom de lite fåniga/konstiga detaljerna (den "nyfödda" bäbisen, de lite dåligt animerade vargarna bla..), som jag försökte ignorera, så var jag rätt så nöjd med kvällens bio tittande! :) Jag skulle nog säga att filmen är sevärd, dels för att den var rätt bra ändå, dels för att den är del av en serie som jag tror att kommer bli en klassiker.


Jag har alltid klagat på att ingen spelar särskilt bra (i de här filmerna i alla fall), men här var båda två bättre. Och Kristen Stewart (Bella) har äntligen visat att hon faktiskt vet hur man ler..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar