torsdag 17 november 2011

plugg plugg..

Usch vad jag är dålig på att plugga till prov! Har i princip inte kommit nånstans ännu, och jag har ca 40 spanska ord gånger fyra kapitel att lära mig, plus jobbig onödig grammatik.. Känns jättebra! Sitter istället och lyssnar på musik (som var meningen som pluggmusik..) och funderar på morgondagens resa till Pargas (:D). Vad jag ska ha med mig, om jag ska lyckas klämma ner allt i min handväska (!) och vad jag ska göra helt ensam på Silja Line i 5 timmar! (Någon som råkar vara på väg till Åbo i mrn kl. 13.45 och kan göra mig sällskap?)

På lördag ska jag in till Åbo, men pargasborna Fanny och Ellinor (även kända som korpofolket ;)), för att shoppa lite och sen se på Twilight filmen! Undrar hur den är, måste ju säga att jag inte har varit så jätteförtjust i de andra, men det känns ju som ett måste att se den här med! ;)

Men allt det där händer efter att jag ha skrivit mitt prov i mrn. Skriver det om 10 och en halv timme! Så nog ska jag väl orka plugga lite i åtminstone en timme! (och jag som skulle och duscha.. får kanske gå upp i gryningen i mrn då!)


Den här låten får mig att tänka på Romeo och Julia musikalen. Lyssnade på den för första gången på väg dit, och får samma härliga spännande känsla när jag hör den. Nog en av de bästa saker jag varit med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar