tisdag 29 november 2011

Slappna av, andas långsamt..

Provperioden slut, och ändå känner jag att det är så mycket jag borde göra.. Söka jobb, boka tandläkartid, fortsätta jaga skolor på nätet, se till att lyckas höja mitt betyg tillräckligt, köpa/laga alla julklappar... osv. Jag är lite dåligt på det här med att slappna av helt och hållet. Jag gör alltid det där som är lite-roligare-än-det-man-måste-göra med ett dåligt samvete, och hur bra avslappning är det egentligen? Dessutom kommer jullovet mitt i en period, vilket betyder att vi inte hinner gå många dagar i skolan efter lovet innan nästa provperiod börjar.

Hur som helst bokade jag min resa idag till SACO mässan i Stockholm nu på fredag. Ska bli roligt, och hoppas man får lite nya idéer om vad man ska göra i framtiden. SACO mässan är för er som inte vet en stor mässa där mängder med skolor från hela Sverige (inklusive Åbo akademi!) kommer och gör reklam för sina skolor och utbildningar. Jag hoppas verkligen att det kan öppna mina ögon för det jag vill syssla med, för hittills känner jag mig ganska vilsen.. Fast jag tänker ju ta ett mellan år på nån folkhögskola (var? vilken!?), så det där med utbildning och all framtid hinner ju (förhoppningsvis) mogna under det året!

Nu är det dags för att How I Met Your Mother program, och sen sova för att tagga inför morgondagen som börjar med biologi klockan 8! Jippie..

En härlig låt för att pigga upp lite! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar