torsdag 24 november 2011

En månad kvar till jul!!

Och jag har faktiskt redan börjat planera mina julklappsinköp! Det ni, lite annat än förra året då jag ännu dagen innan inte hade allt på klart! ;) Förbättring förbättring!

Konstigt nog, men jag älskar provperioder! I alla fall denna: har inte haft ett enda prov och två dagar denna vecka börjar jag dessutom 12! Det är nästan som att ha lov, har bara slappat, kollat på film, fortsatt fixa mitt rum, ritat m.m. Nästa vecka har jag dock två prov på raken, men då har jag ju hela helgen på mig att läsa! ;)

Igår tittade jag på Skönheten och odjuret på franska! Eller La Belle et la Bête som den ju heter då, och den utspelar sig ju dessutom i Frankrike, så det var lite extra roligt därför. Hittade faktiskt hela filmen på youtube, i ett enda klipp! Det var jätteroligt när jag insåg att jag faktiskt förstod vad de sa (och inte bara för att jag har sett den tidigare så många gånger att jag visste vad de skulle säga.. haha). Lärde mig kanske inte jätte mycket nytt (men något enstaka ord i alla fall!), men den höll min franska vid liv i alla fall! ;)


Här har ni hela filmen, om ni är intresserade! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar