torsdag 3 november 2011

Ibland blir det inte som man hade tänkt sig

Saker jag hade planerat att göra idag:
- köpa lösögonfransar
- fixa kläder till skolfotograferingen i mrn
- städa mitt rum
- bestämma vad jag ska ha på mina nya (!) hyllor
- duscha
- uppträda med en sång på en middag
- allmänta ta det lugnt eftersom jag inte har läxor
- gå och lägga mig tidigt (sovit för lite hela veckan!)

Det jag hann göra:
- köpa lösögonfransar
- uppträda med en sång på en middag
...

Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig. Hann bara hem efter att ha varit på stan för att äta några mackor. Sen dags för soundcheck kl.17 för middagen. Kom hem alldeles nyss (kl. 23). Satt och väntade i över fyra timmar "backstage" på att få uppträda med min tre minuters långa sång. Förlåt mig, men det var inte värt det. Men kanske det är så att vara musiker. Man får väl vänja sig.

Men men, det är sånt som händer, jag beskyller ju ingen för detta (eller möjligtvis de som höll i middagen, för bristen på information till oss..).

Ska sova nu, och hoppas på att jag får tillräckligt med sömn för att orka med morgondagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar