söndag 18 april 2010

En bra dag

Nu sitter jag på båten på väg hem från en mycket trevlig helg på Korpo! Jag måste bara säga att jag verkligen tycker om min mormors hus, speciellt sen det blev renoverat (visserligen några år sen, men ändå). Hon har en massa instrument; piano, gitarrer, bas, trummor och en massa andra små konstiga! haha ;D Det är mycket roligare att spela på ett riktigt piano än en el-keyboard (som är allt jag har hemma). Det låter så mycket bättre. Ojoj, vad mycket tid jag spenderade där i den lilla piano hörnan (när jag inte var med mina underbara vänner förståss!)! Underbart! Och så har jag lärt mig spela några ackord på ukulele också! Haha, det låter så gulligt när man spelar, och inte var det ju så svårt heller! Mycket lättare än gitarr kan jag ju säga! ;D (men jag skulle nog hellre vara bra på gitarr..!) Och så är det helt underbart att gå omkring i den ganska stora salen och sjunga för full hals, det är så fin akustik! :)

Jag känner mig riktigt mysig innombords, solen skiner utanför och jag sitter och lyssnar på Our last summer från Mamma Mia, och jag får en väldig lust att se på den igen för säkert hundrade gången! Den filmenkan man nog se på hur många gånger som helst! Jag har en sån där behaglig känsla av att allt bara är bra och inget kan gå fel! Såna dagar gillar jag skarpt! Hoppas dom återkommer mycket! :D

Jag funderar fortfarande lite på vilken låt jag ska sjunga på inträdesprovet till musikinstitutet nästa måndag. Här är det två låtar som jag har som förslag:
I'll Stand By You


eller...
Dancing In The Dark




Vad tycker ni??


Nu är det dags för lite mera Vampire Diaries! (förvånande att jag ska se på de igen) Men det är riktigt bra, och jättespännade!
Ha en lika bra dag som jag nu, så ska jag försöka skriva lite oftare! ;)

Bara 13 dagar kvar tills jag åker till Paris! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar