lördag 20 augusti 2011

löördaag

Så var första skolveckan klar och jag är redan helt slut.. haha! Fast mitt schema är rätt så lamt, har bara hälsa, musik och språk, så inget direkt ansträngande. Förutom att jag borde plugga som en gaalning på hälsan, men tanke på att studentskrivningarna börjar om typ mindre än en månad!! Men nu är det helg, får ta itu med det nästa vecka.. ;) Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar musiken eller inte.. Vi håller på med Sibelius på datan (typ ett notprogram) och jag är ju inte ett proffs på noter direkt, men de verkar ganska kul. Men när jag ser alla andra (som är typ musikaliska genier) sitta och skriva massa avancerade noter m.m. känner jag mig lite dålig.. (kursen går alltså i princip ut på att skriva egen musik..) Men jag hoppas bara för allt i världen att man inte måste visa för hela klassen vad man har åstadkommit, för i så fall tror jag att det kan bli kul, annars kommer jag bara få prestationsångest.. Well well, får se hur det går!

I går kom ett paket till mig på posten, det visade sig vara min försenade födelsedags present från Elli. Hon hade köpt ett pennset (eller vad det nu heter.. haha). Det var hur som helst en förpackning med 6 olika blyertspennor, sudd och pennvässare! Låter kanske tråkigt att få blyertspennor, haha, men inte för mig, det var precis vad jag ville ha! :D Ni kanske minns min nya hobby, att rita? ;) Riktigt bra märke var det dessutom, tack så mycket! :D

Håller faktist som bäst på att försöka rita av Titanic soundtrack omslaget.. Svårt, men ack så roligt! :) Har alltså lånat cdn från bibban (väldigt mysig musik, hihi) och delade lite låtar med Cissi, sen blev vi så sugna på att se filmen, så nu har hon laddat ner den, och ikväll är det dags! ;) Jag ser fram emot när den ska ha nypremiär i vår i 3D också! Det kommer bli bra tror jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar